Více bezpečí s RPD
RPD (Rope Position Detector) = čidlo pro kontrolu polohy lana
A tak to funguje: Na podpěry se instaluje nevelký RPD-spínač. Spínač pozná lano vybíhající ze středu kladky. Nejprve lanovku zpomalí a – pokud lano vybíhá dále a vykolejí – okamžitě ji zastaví. Konvenční systémy kontroly polohy lana rozpoznají jen jeho vykolejení, nevarují však předem: tedy v okamžiku, kdy vykolejení lana teprve hrozí. RPD-systém je celosvětově jediný elektronický systém kontroly polohy lana, odolný proti chybám. Samokontrolou rozpozná, zda funguje bezvadně. Navíc obvyklé, provozem podmíněné změny, jako např. stárnutím zapříčiněné zmenšení průměru lana nebo opotřebení gumové bandáže kladky zcela správně nepovažuje jako důvod k zastavení dráhy. Systém RPD je silný: ▲netečný vůči teplotě Které situace RPD rozpozná? ▲výběh lana z drážky bandáže Systém RPD byl ke dnešnímu dni instalován na bezmála stovce lanových zařízeních. RPD zamezí škodám na zařízení samotném i následným škodám vlivem výpadků provozu.
Lano v normální poloze: rychlost 6 m / s Lano hrozí vykolejením: okamžité zastavení dráhy
RPD – patentovaný výrobek firmy Doppelmayr. Čidlo je schopno rozpoznat výběh lana z drážky bandáže, ztracení kladky z baterie nebo vykolejení lana přes záchytnou botku. Zavčas sníží jízdní rychlost nebo – pokud je to nutné – lanovou dráhu zcela zastaví.
▲netečný vůči námraze
▲vhodný při vysoké vzdušné vlhkosti (od 15 do 100 %)
▲netečný vůči slunečnímu svitu 1.120 W/m2
▲ochrana před bleskem (testováno ve vysokonapěťové laboratoři Technické univerzity Darmstadt)
▲krytí IP 67: vodotěsný i při drsných podmínkách
▲vykolejení lana přes bočnici kladky
▲vykolejení lana přes záchytnou botku
▲vykolejení lana směrem dovnitř
▲zablokovanou kladku
▲nepřípustné opotřebení kladkové bandáže
▲ztracenou kladku Co je ABS a ESP pro auto, to je RPD pro lanovou dráhu.
Lano začíná vybíhat: zpomalení na 1 m / s